Kom je me ook volgen op Instagram? 🙆🏼‍♂️ Volg me hier!

Zo wordt gezond eten lekker simpel – 3 tips

Vind je het lastig om minder bende te eten en meer groente en fruit? Deze 3 tips helpen je gezond eten veel eenvoudiger te maken. Fijn is dat. :)

🐐 Dit artikel is geschreven door Jelle.

1. Verschuif de balans

Veel mensen benaderen gezond eten als een alles of niets kwestie. Maar het punt is: als je iets gezonder eet, word je iets gezonder. Dus met elke stap die je vooruit zet, boek je een beetje resultaat.

Je hoeft niet perfect gezond te eten om hele goede resultaten te boeken. Het enige wat je wilt doen is de balans verschuiven.

  • Je wilt minder ongezonde dingen in je mond stoppen en;
  • Méér gezonde voedingsmiddelen eten.

Dat is alles. Minder bende, meer blijheid. Als je je aandacht daarop richt, kom je vanzelf vooruit.

2. Pas kleine gewoontes aan

De meeste mensen hebben zo’n zes eetmomenten op een dag. Als je deze momenten stap voor stap aanpast, zul je op de lange termijn een heleboel vooruitgang boeken.

Pas bijvoorbeeld eerst je ontbijt aan. De meeste mensen ontbijten elke dag hetzelfde. Als je je ontbijt gezonder maakt, zijn 33% van je maaltijden dus in één klap gezonder. Dat betekent dat je de balans flink hebt verschoven.

Neem rustig de tijd om te wennen aan je nieuwe ontbijt. Net zolang tot het je helemaal geen moeite meer kost. Vanaf daar kun je je volgende gewoonte aanpassen. Zoals geen suiker meer in de koffie doen of je boterhammen tijdens de lunch volstoppen met groente.

Simpel en effectief. Na een paar weken heb je al een groot deel van je eetpatroon veranderd. En volhouden is veel makkelijker, omdat je niet je hele eetpatroon drastisch hebt omgegooid.

3. Richt je op kleine veranderingen

Je kunt je favoriete gerechten en tussendoortjes upgraden zodat ze gezonder worden. Zo kun je rustig veranderen en kun je tóch de balans verschuiven van ongezond naar steeds gezonder.

Neem bijvoorbeeld een boterham met pindakaas, een favoriet Hollands ontbijttje. Er zijn allerlei manieren hoe je zo’n ontbijt kunt upgraden:

  1. Kies voor echt volkorenbrood. Gemaakt van volkorenmeel, zonder suiker en andere rare ingrediënten. Lekker én lekker voedzaam.
  2. Kies voor pindakaas met als enige ingrediënt pinda’s. Lekker onbewerkt.
  3. Strooi een halve eetlepel gebroken lijnzaad over je pindakaas. Proef je niets van en je hebt wél direct een berg vezels en plantaardige omega 3 binnen.
  4. Top je boterham af met plakjes banaan. Zo heb je meteen een stuk fruit binnen. En pindakaas + banaan is een goddelijke combinatie!
  5. Eet er nog een stuk fruit naast. Lepel bijvoorbeeld een kiwi leeg.

Tadaa! Veel gezonder dan een witte boterham met suikerige pindakaas. Meer vezels, meer voedingsstoffen, twee stuks fruit en minder bende.

Zo lukt het iedereen om gezonder te eten. Natuurlijk is het even wennen. Maar je went makkelijker aan deze overgang dan de overgang naar een onwijs gezond ontbijtje met havermout en fruit.

Kleine veranderingen zijn niet slecht. Ze zijn juist goed. Ze helpen je een verandering pijnloos en moeiteloos te maken. Je hebt nauwelijks door dat je iets hebt aangepast. Het enige dat je merkt is dat je lichaam steeds slanker, gezonder en blijer wordt.

En daar gaat het om. ?

Gezond eten en afvallen is simpel ✌️

Gezond eten en afvallen cursusWil je meer tips en inspiratie om gezonder te eten? Schrijf je dan in voor mijn online cursus blei lijf.

Deze cursus helpt je gezond eten leuk, makkelijk en moeiteloos te maken. In kleine stappen, met slimme hacks en nieuwe gewoontes. Zo wordt gezond eten steeds makkelijker! ?

Word slanker, gezonder, fitter en blijer met je lijf. Met blei lijf lukt het je wél om die Tony chocoladerepen te laten liggen en te kiezen voor gezond en lekker eten.

Lees meer over blei lijf en schrijf je direct in…

2 leuke geiten 🐐🐐

  1. 🐐 Laura

    Nu had ik dan ook het recept verwacht van die cake die op de foto staat, wat ziet dat er lekker uit! Kun je me daar nog aan helpen, Jelle?

  2. 🐐 Billy

    Hoi Laura, bedankt voor je reactie. Dankjewel! Het recept voor het bananenbrood is te vinden in het bijbehorende eBoek die je bij de cursus krijgt. Een aantal recepten die in het eBoek staan, zijn ook te vinden op billybilly.nl. Dit bananenbrood helaas (nog) niet. Wel vind je er een ander gezonde variant: https://billybilly.nl/vegan-bananenbrood 🙂

Mekker je gezellig mee?

Goed om te weten
Door je reactie te versturen ga je ermee akkoord dat we je gegevens met zorg en liefde verwerken volgens onze privacyverklaring. 🐐

Navigate