Mijn verhuizing – en hoe dat niet van een leien dakje ging

Billy van der GaagVerhuizen is leuk, maar vaak bezorgt verhuizen je ook een hoop stress en kost het je veel geld. Alweer een tijd geleden verhuisde ik en bezorgde dit me de nodige dilemma's.

Mijn verhuizing

Een week voordat we twee maanden gingen backpacken door Australië hadden we ons appartement te koop gezet. Nog geen week nadat we in het regenwoud ten noorden van Cairns allerlei reptielen en cassowaries wilden bewonderen kregen we al een belletje uit Nederland. Iemand had interesse in ons huis. En na wat onderhandelingen was ons appartement verkocht.

Geweldig.

Net voor de feestdagen kwamen we weer terug in Nederland en moesten alle spullen worden ingepakt. Een verhuisbus huren en alles brengen naar een gehuurde loods. Waarom? Omdat we een tijdje in between houses waren. Heel idyllisch, maar tussen ons vorige appartement en ons huidige huis zat wél 5 maanden overbruggingstijd. En dat zorgde voor de nodige stress. We kregen namelijk niet direct goedkeuring van de bank, omdat ik nog te kort voor mijzelf werkte. Tijdelijk verhuisden we terug naar onze ouders.

Onlangs werden we benaderd door Inbox Storage, zij zijn een soort Dropbox voor fysieke spullen. Had ik dat vier jaar geleden maar geweten, toen we de nodige stress ervaarden met het inpakken en opbergen van onze spullen. De verhuisbus paste namelijk niet onder de luifel van het appartementencomplex, dus moesten we verder lopen met alle zware spullen. Ook hadden we af en toe iets nodig uit de opslag, maar konden we door de bomen het bos niet meer zien.

Het hele verhuisproces duurde uiteindelijk 5 maanden. Tijdens deze periode heb ik een aantal dingen geleerd die nu zeker anders zou doen:

  • De verhuizing hebben we zo goed als samen gedaan met wat hulp van onze vaders. Van het inpakken, huren van een verhuisbus, tot het opslaan van de spullen. Ik herinner me nog dat er een stapel dozen op me afkwam als ik spullen nodig had vanuit de loods. Niet fijn. 😉
  • Het is lief dat je weer bij je ouders in kunt trekken, toch zou ik volgende keer een goedkoop appartement huren (via AirBnB of gewoon op een vakantiepark). Dat maakt me een stuk flexibeler.
  • Niet pas beginnen met minimaliseren in je nieuwe huis, maar al voordat je in gaat pakken. Dit scheelt je inpakken, opslagruimte, verhuisdozen, chagrijnigheid en vermoeidheid.

Dropbox voor fysieke spullen

Een tijd geleden schreven we al eens een artikel met tips om goedkoop te verhuizen. Eén van de tips in dit artikel is om zelf een verhuisbus te huren en vrienden en familie om hulp te helpen. Ideaal als je zelf je verhuizing regelt en geen spullen op hoeft te slaan.

Een andere mogelijkheid is dus om je spullen op te slaan bij Inbox Storage – een bedrijf dat opslagruimte verhuurt als je het nodig hebt. De spullen worden gelabeld, het wordt thuis bij je opgehaald en je kunt zelf bepalen welke spullen worden teruggebracht. Dus of je alleen de kerstversiering op wilt slaan of je hele inboedel, je kunt zelf de gewenste grootte van de loods kiezen.

De kosten voor het ophalen en bezorgen zitten bij de prijs van het abonnement inbegrepen. Dit zijn vier haal- en brengafspraken per half jaar.

It’s up to you. 🙂

Als je het korte filmpje op hun website bekijkt zie je hoe snel het geregeld is:

  1. Maak een afspraak dat iemand bij je langskomt of kies direct online een loods naar wens. Abonnementen zijn er al vanaf 35 euro per maand, inclusief verzekering.
  2. Via een handige app heb je digitaal overzicht van de opgeslagen spullen en kun je precies die doos opvragen die je nodig hebt (kerstversiering, zomerkleding, skispullen, etc.).
  3. Inbox Storage haalt de spullen bij je thuis op, bewaart ze veilig en brengt de spullen vervolgens weer bij je thuis wanneer jij dat wilt.

Wil je meer weten over het opslaan van je spullen of ga je binnenkort verhuizen? Neem dan zeker even een kijkje op de website van Inbox Storage.

🐐 Deze blogpost is in samenwerking met Inbox Storage geschreven.

6 leuke geiten 🐐🐐

  1. 🐐 Roel

    We willen graag verhuizen maar we wachten nog wel even. De markt is zo in beweging ons huis zullen we zo kwijt zijn, alleen een nieuw huis kopen kost ons weer des te meer geld.

  2. 🐐 Saskia

    Ook wij willen verhuizen ,ons huis staat te koop.Nu al let ik op als ik iets wil kopen,heb ik het nodig? anders moet ik het straks allemaal weer inpakken ! Bedankt voor de tips !

  3. 🐐 Janneke

    Wij hebben ook net besloten te verhuizen. Eerst moet het huis afgemaakt, flinke upgrade is wel wenselijk. We hopen hem dit jaar in de verkoop te doen. Tja, een goed verzorgd huis kan zo ineens weg zijn, maar ja je weet het dus nooit. We zijn gister begonnen met klussen en ondertussen ben ik al aan het weg doen wat we niet meer gebruiken en in gedachten zie ik hoe het moet gaan worden, maar of dat haalbaar is met een gezin met 3 kleine kinderen…
    Ik ga je artikelen meer in de gaten houden!
    Bedankt voor je tips!

  4. 🐐 Natasja

    Over 3 weken gaan we verhuizen. Huis is inmiddels verkocht en we kunnen pas eind april in ons nieuwe huis. Wij hebben gekozen voor een vakantiehuisje en niet terug naar onze ouders. Dank voor alle tips.

  5. 🐐 Mira

    Een mooi alternatief is Box-it-up.nl voor noordoost Nederland

  6. 🐐 Denise

    Ik ga over iets meer dan een maand verhuizen. Deze dienst lijkt goedkoper te zijn dan shurgard. ik ga me er eens in verdiepen.

Mekker je gezellig mee?

Goed om te weten
Door je reactie te versturen ga je ermee akkoord dat we je gegevens met zorg en liefde verwerken volgens onze privacyverklaring. 🐐

Navigate