Kom je me ook volgen op Instagram? πŸ™†πŸΌβ€β™‚οΈ Volg me hier!

Spinazie-verstoppertje & 11 andere verrassend simpele tips om gezonder te eten

Billy van der GaagHoe zorg je ervoor dat je iedere dag meer groente en fruit binnenkrijgt, zonder dat het je te moeilijk wordt gemaakt? Wij hebben 12 verrassend simpele tips voor je klaarstaan!

  1. Hoeveel stuks fruit eet jij per dag? Doordat ik het fruit op een zichtbare plek in huis heb staan, word ik er regelmatig aan herinnerd om fruit te eten. Verplaats je fruitschaal dus naar een plek in huis waar je regelmatig komt (op het aanrecht/gasfornuis, naast je op de bank, op de trap – ik noem maar iets geks).
  2. Bedek je boterham extra met wat bladgroente. Bladgroenten zijn ontzettend gezond, ze zijn een belangrijke bron van eiwit, vitaminen en anti-oxidanten en dus goed voor ons lichaam. Het is heel simpel: zorg dat je altijd een zak verse spinazie, rucola of andere bladgroente in huis hebt en versier je boterham met een pluk groen. En nee, ik raad je niet aan om dit ook met pindakaas te doen.
  3. Heb je zin om je bakkunsten naar een nieuw niveau te gaan tillen? Verwerk dan eens een lekkere groente in een cake. Worteltaart ken je natuurlijk al, maar wat dacht je van een courgettecake of rabarbertaart?
  4. Drink geen ‘verse’ sinaasappelsap meer, maar kies voor de hele vrucht. Een sinaasappel bevat veel vezels en vitamine C en is een stuk goedkoper dan alleen het sap te drinken. Een glas verse sinaasappelsap bevat minimaal drie sinaasappels. Zonde van de vrucht die zo lang heeft moeten groeien om alleen het sap te drinken en de vezels weg te gooien.
  5. Verstop één eetlepel lijnzaad per dag door je eten. Lijnzaad bevat veel vezels en omega 3. Je kunt lijnzaad echt over al je eten strooien: door je yoghurt met fruit in de ochtend, over je boterham met pindakaas, over een salade, je avondmaaltijd, noem maar op.
  6. Wees royaal met kruiden en specerijen. Door wat kaneel over je havermoutontbijt te strooien verdubbel je bijvoorbeeld het aantal anti-oxidanten in het gerecht.
  7. Eet je nog regelmatig vlees? Halveer of deel dan je portie vlees dat je normaal zou nemen en kies voor een schep extra groente. Heel makkelijk toe te passen, en een extra schep broccoli is -gelukkig- nog altijd goedkoper dan vlees.
  8. Vermijd suikerhoudende dranken en kies voor een glas bruisend water met het sap van een citroen. Nu ik in India ben drink ik iedere dag Lemon Soda en ik weet nu al dat dit thuis mijn nieuwe favoriete (fris)drank wordt!
  9. Prak met een vork de inhoud van een blik zwarte bonen en meng er wat havermout en je favoriete kruiden en specerijen doorheen en je hebt het recept voor een super-simpele vegaburger. Even geen hamburger dit keer, maar binnen 5 minuten ben je klaar om deze vegaburgers te gaan bakken.
  10. Zet ‘s avonds of op feestjes hummus met rauwe groenten neer in plaats van een zak cheese onion chips. Ik word altijd veel blijer van hummus dan die verslavende zak chips waar ik anders maar niet van af kan blijven.
  11. Laat je je in de supermarkt altijd verleiden door kant-en-klaar maaltijden met teveel koolhydraten en vetten? Dan is een abonnement op een wekelijks groentepakket misschien wel iets voor jou.
  12. Snack eens wat vaker met diepvriesfruit. Verser kan niet. Het fruit wordt direct na het plukken ingevroren en het gaat weer bevroren je mond in.

Zoals je ziet is het een flinke lijst met tips geworden om eenvoudig je portie groente en fruit op te krikken. Wat zijn jouw tips om door de dag meer gezonde keuzes te maken?

Courgettcake maken – check dezeΒ video

Vind je de video leuk? Abonneer je dan zeker even op het YouTube kanaal. Dan krijg je automatisch een melding als er een nieuwe video verschijnt. ?

10 leuke geiten 🐐🐐

  1. 🐐 Lisa

    Leuke tips weer. Vooral die bonenburger ga ik x proberen. Ken je trouwens de Smoothie Bowls al? Ik vind het helemaal geweldig.

  2. 🐐 karin Traa

    Pindakaas met komkommer is heel erg lekker! Moet je Γ©cht eens proberen!

  3. 🐐 Marjolein

    Hier wordt nog weleens een boterham met plakjes banaan gegeten. In de zomer smaken verse aardbeien op brood ook heerlijk.

  4. 🐐 Boukje

    Wanneer je lijnzaad gebruikt , is het misschien slim om dat fijn te maken. Pas dan komt dat
    het best tot zijn recht.

  5. 🐐 Mieke

    Vorige week een keer vegaburgers gegeten, wel een complexere versie dan hierboven vermeld, maar zelfs de carnivoren hebben een tweede burger gegeten.

  6. 🐐 annie millenaar

    pindakaas met gebakken uitjes is leeker
    of broodje kaas met tomaat of radijs er op vind ik lekker

  7. 🐐 Billy

    Goed idee Annie, klinkt heerlijk! πŸ™‚

  8. 🐐 Aukje

    Ik heb lemon-soda in Nepal leren drinken en het is zo lekker, elk jaar opnieuw is dat m’n drankje. Hier houd ik het op warm/ lauw water.
    Mooie tips staan er weer op! Bedankt!

  9. 🐐 Kathinka

    mijn favo ‘groen boke’ is met een sneetje plattekaas en een beetje gemalen peper (of voor de durvers pili pili of cayenne) en dan met tuinkers, rettich, radijs, rucola, .. ( ‘of’, niet alles tegelijk natuurlijk, hoewel tuinkers wel met veel combineert)
    Gewone kaas en tuinkers op brood is ook een heerlijke combinatie, of een croque (dubbel) of toast (enkel) met kaas en (eender welke) champignons..

  10. 🐐 Kees van de Wiel

    Laatst had ik een feestje, en ik had vegetarische balletjes lekker pittig gebakken, en in een andere pan had ik pindasaus gemaakt.
    Als ik feest heb dan wil ik niet lang in de keuken staan, en dus had ik het bovenstaande al eerder op de dag gedaan.
    En toen het feest aan de gang was gooide ik een stokbroodje in de oven, zette de pindasaus op en toen die heet was, deed ik de balletjes er in en iedereen dacht dat het vlees was.

Mekker je gezellig mee?

Goed om te weten
Door je reactie te versturen ga je ermee akkoord dat we je gegevens met zorg en liefde verwerken volgens onze privacyverklaring. 🐐

Navigate